Sidor

måndag 1 juli 2013

Grodan tillbaka efter semestern!

Hej alla,

Efter en tids semester är Grodan tillbaka med förnyad kraft. Precis som jag förutspådde innan ledigheten så var uppgången över och börsen har börjat falla. OMXS30 index har varit nere under MA200 vilket är ett starkt svaghetstecken men rekylerade snabbt tillbaka. Just nu tampas index med den fallande trendlinjen från ATH som för närvarande befinner sig vid cirka 1152.

Börserna i USA har brutit den kortsiktiga uppåtgående trenden medan den långa fortfarande är intakt. Nasdaq ser något mer positiv ut än Dow Jones.

Innan jag gick på semester så tyckte jag att det inte fanns mycket att rapportera om rent teknisk på Stockholmsbörsen. Det fanns helt enkelt inte så många spännande mönster. Nu är bilden annorlunda efter nedgången och det finns en hel del att rapportera om, till exempel Astra Zeneca, Atlas Copco, Autoliv, Boliden och många fler.

Jag kommer att lägga upp en hel del tekniska analyser den här veckan, jag måste bara ”komma ikapp” med analyserandet först.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar