Sidor

måndag 15 februari 2016

Come back med Swedbank



Tänkte starta upp min gamla blogg igen efter en, ehum, längre semester. Och varför inte just nu när det är lite drag på börsen.

Mitt första inlägg blir om Swedbank och den fråga jag ställer mig är om förutsättningarna för banken har förändrats nu när Michael Wolf har fått sparken. Har Swedbanks förmåga att tjäna pengar blivit sämre?
Jag tror inte att så är fallet. Bankerna kanske har det lite tufft för tillfället och samtliga banker har tagit stryk på börsen men Swedbank har blivit extremt hårt straffad. Jag ser det som en klassisk överreaktion.

På dagsdiagrammet ser vi att aktien är översåld på kort sikt och att RSI har börjat vända upp igen. Det blev ett rejält gap mellan den åttonde och nionde februari och enligt klassisk teknisk analysteori så skall alla gap stängas. Det ger ett mål för en trade på 167,10 en avkastning på 5,5% i skrivande stund då aktien står i 158,30.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar