Sidor

fredag 3 maj 2013

Flagga i Autoliv

Autoliv har, efter en stark uppgång, hamnat i en konsolideringsfas och bildat en flagga. Flaggor är fortsättningsformationer, dvs sannolikheten att aktien ska fortsätta i samma riktning som den hade innan formationen är större än att den ska byta riktning.

Personligen så gillar jag flaggor, jag tycker att de har ett bättre ”track record” än de flesta mönster. Se bara på flaggan i AstraZeneca som jag skrev om 18 april.

Tittar vi på månadsdiagrammet så ser vi att det finns en anledning till att kursen tvekar just här. Det finns ett motstånd vid 500 från toppen juni och juli 2011 och det blir så att säga ett naturligt ställe att bilda en flagga på.

Som med alla formationer så vill jag se att kursen bryter igenom innan jag tar en position och då helst på ökande volym. Motstånd finns sedan vid 500 och vid 569 som är all time high.

Autoliv i konsolideringsfas bildar en flagga
Autoliv dag

Forstsättningsmönster i autoliv
Autoliv månad

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar